Així s’ha comunicat al Consell de les Alcaldies, on s’ha detallat que les accions formatives es faran durant el segon trimestre de l’any 2023, el 2024 i el 2025, mentre que la figura del referent tècnic estarà disponible fins l’any 2025.
El Consell Comarcal del Segrià ha creat la figura d’un referent tècnic i l’ha postat a disposició de les administracions locals per tal que aquestes implantin o adeqüin els preceptius Plans d’Accessibilitat municipals i també s’ha ofert a vehicular les accions formatives a realitzar al personal municipal en matèria d’accessibilitat.
Així s’ha informat aquest dimecres davant els representants municipals que han participat a la reunió ordinària del Consell de les Alcaldies del Consell Comarcal del Segrià, celebrada al saló de plens, i que ha estat el marc de la presentació dels Plans d’Accessibilitat municipals.
Pel que fa a les accions formatives, aquestes es realitzaran durant el segon trimestre de l’any 2023, el 2024 i el 2025, i es farà formació en discapacitat per a personal municipal d’atenció ciutadana i de gestió, i formació en accessibilitat per a personal tècnic municipal.
Quant al referent tècnic d’accessibilitat, serà una figura que estarà disponible al Consell Comarcal dins del període 2022-2025. Proporcionarà suport en redacció de Plans d’Accessibilitat municipals; col·laborarà en l’actualització dels Plans d’Accessibilitat existents; proporcionarà assessorament en accessibilitat als serveis tècnics municipals; i ajudarà a l’impuls de la correcta implementació de l’accessibilitat.
Cal remarcar que la competència en matèria d’accessibilitat és compartida entre la Generalitat de Catalunya i les administracions locals. Entre les competències d’aquestes administracions locals hi figuren l’aplicació i supervisió de la normativa en matèria d’accessibilitat; elaborar, aprovar i executar els Plans d’Accessibilitat municipals; establir i coordinar els serveis de transport adaptat que siguin de la seva competència; garantir productes i serveis accessibles, tant pel que fa a l’ús com a la informació (atenció ciutadana, cultura, esports, etc.); i proporcionar formació en matèria de discapacitat i d’accessibilitat per al personal municipal (gestors, personal d’atenció al públic i tècnics municipals).
Durant la sessió d’avui, també s’ha dut a terme la presentació de la Memòria de Serveis Socials 2022. El vicepresident i cap de l’àrea, Toni Bosch, ha explicat que durant l’exercici s’han atès més de 16.000 persones a la comarca. A més, els serveis de l’àrea de Serveis Socials han fet més de 50.000 actuacions i més de 2.500 accions conjuntament amb la xarxa del territori.
L’any 2022 ha estat l’any en què s’ha iniciat una nova organització a l’àrea de Serveis socials, amb l’objectiu de donar resposta a la implementació del Nou Pla d’Actuació Social de la Generalitat de Catalunya a la comarca. Poder dur a terme aquesta tasca ha implicat un procés de transformació funcional i organitzativa de l’àrea, per tal de donar resposta a les necessitats dels municipis i a la població de la comarca, posant en el centre de la intervenció la persona i articulant la cartera de serveis en funció de les necessitats detectades. Des d’aquesta línia, s’han establert quatre eixos globals d’intervenció i de polítiques públiques a la comarca: la intervenció en infància, família i joventut; la intervenció sènior i en envelliment; la intervenció en dona i igualtat; i la intervenció en equitat i igualtat.
D’altra banda, en l’apartat d’informes de Presidència, el President del Consell, David Masot, ha informat de les bases per a la subvenció de la gestió de les colònies de gats i també s’ha donat a conèixer que s’ha contractat una empresa per fer els plecs del nou contracte de la recollida porta a porta.
Finalment, durant la sessió d’avui també s’han presentat a les alcaldies el cap de la Regió Policial de Ponent, comissari Josep Maria Estela, i el sots-cap, intendent Jordi Dalmau.