El Consell Comarcal del Segrià ha presentat aquest dijous el projecte ‘Terra d’Oli’, una nova iniciativa impulsada per l’àrea de Turisme que pren el relleu del Camins d’or líquid al Segrià Sec com a element dinamitzador del turisme i l’economia a la comarca.
La primera edició de ‘Terra d’Oli’ s’ha donat a conèixer en un acte celebrat a la Sala de Plens del Consell Comarcal i en què hi han participat, per part del Consell, el president David Masot i el cap de l’àrea de Promoció Econòmica i Turisme, Josep Lluís Huguet, mentre que per la Diputació de Lleida, que dona suport al projecte, hi han intervingut el president Joan Talarn i la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol.
Tal com ha explicat David Masot en la seva intervenció, ‘Terra d’Oli’ és l’evolució del projecte Camins d’or líquid al Segrià Sec, un projecte que havia assolit dotze edicions marcant cada any en el calendari l’arribada de l’oli nou. “En aquest projecte volem que la gent conegui els municipis del Segrià, el nostre territori, gastronomia, rutes guiades... i així que es conegui la comarca i l’oli que fem aquí”, ha dit Masot.
‘Terra d’Oli’, que porta per lema ‘Verdor que omples el cor’, té per objecte donar a conèixer la cultura de l’oli, el cultiu de l’olivera i la forma d’elaborar l’oli d’oliva verge extra, com també fomentar la cultura de l’oli a través d’activitats que posin de relleu l’alta qualitat d’aquest producte agroalimentari.
Així, el conseller de Turisme, Josep Lluís Huguet, ha destacat que “el repte és donar a conèixer al visitant un territori preciós amb un important patrimoni natural, arquitectònic i cultural, tot oferint la possibilitat de tastar bon oli, conèixer territori i fer-ho durant tot l’any.” A més, ha reivindicat que “el Segrià és productor d’un oli d’oliva verge extra de qualitat premium que evoca una cultura pròpia, una manera de fer particular, unes receptes típiques i tota una tradició”.
Per la seva part, Joan Talarn ha afirmat que a la cultura mediterrània “som oli” i ha felicitat la iniciativa del Consell Comarcal per la seva importància, més encara perquè “en temps de dificultat calen projectes que posin en valor el territori i l'entorn de l'oli i que siguin capaços de generar economia i turisme".
Tot plegat té el seu origen en l’estreta vinculació de la comarca del Segrià amb la terra, la pagesia, el bon producte agroalimentari i la bona restauració. I, en aquest sentit, ocupa un lloc força destacat el conreu de l’olivera, que és bàsic en bona part de la comarca.
Una de les novetats del projecte és la diversificació de les propostes. Així, fins al 19 de desembre s’han programat més d’una quarantena d’activitats que van des de tallers, tastos, fires, esmorzars, menús i experiències al voltant de la gastronomia, visites i rutes guiades, turisme rural, concursos fotogràfics, i fins i tot la venda, per part d’un forn de Lleida, d’un producte creat expressament per a l’ocasió: delicadeses d’oli. Més enllà del desembre, es preveu que es vagin sumant noves activitats durant l’any per promocionar l’oli d’oliva verge extra del Segrià arreu.
De moment, les activitats s’oferiran en una desena de municipis, del Segrià Sec i de la resta de la comarca: Maials, Alpicat, Torrebesses, Sarroca de Lleida, Seròs, Almatret, Alfés, Alcanó i Lleida.
La programació s’anirà actualitzant a la pàgina web del Consell www.segria.cat i a les xarxes socials de @segriaturisme, a Twitter, Facebook i Instagram.