L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Segrià ha tramitat un total de 315 expedients des d’inicis d’any fins aquest mes d’agost.
L’OCIC del Segrià té per objectiu informar i orientar tant als consumidors com a les empreses sobre els seus drets i deures en relacions de consum. L’OCIC del Segrià atén de forma personalitzada les consultes que s’originin sobre temes de consum, a més de tramitar-ne les queixes, reclamacions i denúncies. L’OCIC intervé com a mediadora en la resolució de conflictes entre empresa i consumidor i també intervé en les vistes arbitrals de consum.
Els serveis que s’ofereixen:
- Informació i assessorament en la tramitació de queixes, reclamacions o denúncies en matèria de consum originades de la relació entre persones consumidores o usuàries i empreses o establiments comercials
- Mediació per solucionar controvèrsies entre les empreses i els seus clients. La mediació és voluntària i no es pot imposar cap solució. L’objectiu és arribar a un acord amistós entre les parts evitant així altres procediments, com la via judicial
- Vistes arbitrals de consum quan ambdues parts reconeixen l’arbitratge en consum com una via de resolució de conflictes evitant, així, la via judicial
- Tramitació de denúncies quan hi ha indicis objectius de què una empresa o establiment incompleix la normativa, podent donar lloc a un expedient sancionador
Les dades totals de tramitació de l’OCIC del Segrià durant aquest 2019 i fins aquest mes d’agost, són:
94 consultes
1 queixa
5 denúncies
97 reclamacions
A través de la mediació en consum, s’han resolt un total de 24 expedients de reclamació.