Descripció
Constitueix una modalitat del servei d'atenció domiciliària, el qual, amb la tecnologia adequada, permet detectar situacions d'emergència, donar una resposta ràpida a aquestes situacions i garantir la comunicació permanent de la persona amb l'exterior. Aquest servei es presta mitjançant el suport d'un equip de professionals i de les tecnologies més adequades, en concret, teleassistència i telealarma.
Objecte
Promoure una millor qualitat de vida de les persones usuàries, potenciant la seva autonomia personal i unes condicions adients de convivència en el seu propi entorn familiar i sociocomunitari.
Funcions
- Proporcionar un contacte permanent amb l'exterior i accés als serveis de la comunitat.
- Donar resposta de forma immediata en cas d'emergència.
- Donar seguretat i suport a la persona usuària i a la família.
- Evitar o retardar la institucionalització.
- Les altres funcions establertes per l'ordenament jurídic vigent.
Destinataris
Risc social i/o dependència.
Criteris d'accés
Els requisits per accedir a aquest servei són els següents:
- l'acreditació de la situació de necessitat, d'acord amb els articles 8, 9 i 10 i l'Annex 2 del Decret 27/2003, de 21 de gener, d'atenció social primària;
- per a les persones estrangeres, els requisits establerts en la normativa vigent d'estrangeria i d'acollida i integració de les persones immigrades;
- la resta de requisits d'accés establerts en l'ordenament jurídic vigent.
Com accedir-hi?
Mitjançant els professionals que integren els serveis bàsics d'atenció social del Consell Comarcal del Segrià.
Normativa
Reglament SAD del Consell Comarcal del Segrià.
Amb el suport de: