Va impulsar l’aviació entre les dones. Entre altres proeses, va ser la primera a travessar l’Atlàntic en solitari.
El 1920 va anar a veure un espectacle aeri i va poder volar per primer cop. En aquell moment va decidir que volia aprendre a volar. La seva professora va ser una altra dona, Neta Snook.
A finals del 1922 va comprar la seva avioneta, “el canari”, amb la qual va aconseguir el seu primer rècord d’altitud en volar a més de 4.000 metres d’alçada.
El 1923 es va treure la llicència de pilot i uns anys després va entrar a formar part de l’Associació Aeronàutica Internacional. A poc a poc, la fama va arribar: el seu nom ja ressonava entre l’elit dels pilots americans quan se li va proposar organitzar el primer vol femení sobre l’Atlàntic.
Ella hagués pilotat l’avió, però no va poder ser així, ja que la seva família no ho veia amb bons ulls. El 1928, amb el pilot WilmerStultz i el mecànic Lous Gordon, es va convertir en la primera dona a travessar l’Atlàntic, en un vol de 20 hores.
Va aprofitar que era una dona popular per promoure la incorporació de les dones al món de l’aviació.
El 1935 va volar sola entre Hawai i California, recorrent una distància superior a la que hi ha entre els Estats Units i Europa. Va ser la primera en completar amb èxit aquesta difícil missió sobre el Pacífic, ja que els anteriors pilots que ho havien intentat no ho havien aconseguit.
El mateix any va aconseguir un altre rècord: volar sense parades en només 14 hores entre Ciutat de Mèxic i Nova York.
El 1937 va dir que intentaria fer la volta al món seguint la línia de l’Equador. Però aquell va ser el seu darrer viatge. Ells, la seva avioneta, i el seu copilot, Frederick Noonan, van desaparèixer per sempre.
A dia d’avui encara hi ha preguntes sense resposta: on va caure l’avió? Què va passar exactament? S’ha especulat sobre el fet que acabessin en una illa on sobrevisquessin com a nàufrags, però no hi ha proves fefaents. I totes les incògnites han contribuït a fer més gran la seva llegenda.